۹ سوپرفود که می‌توانید در فروشگاه مواد غذایی محل‌تان پیدا کنید!

می‌خواهید از سوپرفودها استفاده کنید تا رژیم غذایی بهتری داشته باشید؟ مجبور نیستید برای پیدا کردن آنها به خودتان زحمت دهید. ۹ سوپرفود زیر را می‌توانید در فروشگاه مواد غذایی محل‌تان پیدا کنید.

ماست کم‌چرب

ماست کم‌چرب

در قسمت مواد لبنی، به دنبال ماست کم‌چربی بگردید که کم‌شکر و سرشار از پروتئین است و حاوی میکروب‌های زنده‌ی فعال می‌باشد. ماست‌های یونانی، بسیار غلیظ و خامه‌ای هستند که می‌تواند حس سیری بیشتری به شما بدهد. از ماست در هر چیزی استفاده کنید: از صبحانه‌های سریع گرفته تا سس‌ها.

آجیل

آجیل‌ها سرشار از چربی‌های سالم و ویتامین ای هستند و یک میان‌وعده‌ی سریع ‌اند که شما را کاملا سیر خواهند کرد. گردو غنی از امگا۳ است و آجیل برزیلی، سطوح بالایی از سلنیوم دارد که ثابت شده در پیشگیری از سرطان موثر است.

چایچای

فیتوکمیکال‌ها در تمام انواع چای‌ها وجود دارند اما چای سبز حاوی مقدار بیشتری از آنها است. این آنتی‌ اکسیدان‌های قدرتمند می‌توانند به بدن کمک کنند که با رادیکال‌های آزاد مبارزه نماید که این امر به افزایش طول عمر و سلامت بهتر منجر می‌شود. فقط یادتان باشد که مقدار زیادی شکر یا خامه به چای‌تان اضافه نکنید.

لوبیاها

وقتی بحث محتوای آنتی‌اکسیدان به میان می‌آید، منابع پروتئینی اغلب نادیده گرفته می‌شوند اما لوبیاها قطعا حاوی آنها هستند. انواع لوبیاها غنی از ویتامین c، کلسیم، روی و سلنیوم نیز می‌باشند و اغلب حاوی فیبر و پروتئین زیادی هستند که باعث می‌شود کاملا احساس سیری کنید.

کیویکیوی

از مرکبات خسته شده‌اید؟ میوه‌ی کیوی یک منبع باورنکردنی از ویتامین سی و همچنین آنتی‌اکسیدان‌هاست که آن را به یکی از مغذی‌ترین میوه‌هایی تبدیل می‌کند که می‌توانید بخرید. درواقع فقط یک عدد کیوی بزرگ، مقدار کامل ویتامین سی موردنیاز روزانه‌ی شما را فراهم می‌کند.

سالمون

می‌خواهید قدرت مغزتان را افزایش دهید؟ سعی کنید مقداری سالمون به وعده‌ی ناهار یا شام‌تان اضافه کنید. ثابت شده که امگا۳‌های موجود در این ماهی به حفظ و تقویت عملکرد مغز کمک می‌کنند.

بروکلیبروکلی

بروکلی در تمام طول سال در دسترس است و یک منبع غنی از مواد مغذی می‌باشد. آن سرشار از فیبر، ویتامین سی و ویتامین کا است. اگر از سبزیجات نارنجی رنگ مانند هویج و سیب‌زمینی شیرین خوشتان نمی‌آید، بروکلی یک راه عالی برای دریافت دوز روزانه‌ی بتاکاروتن‌تان است.

آووکادو

چربی‌های تک غیراشباع موجود در آووکادو، فواید زیادی برای بدن دارند. علاوه بر محافظت از شما در برابر کاهش شناختی مرتبط با سن، آووکادو می تواند به تنظیم فشار خون و گردش خون سالم کمک کند. گردش خون سالم برای سلامتی هر عضوی از بدن ضروری است.

شکلات تیرهشکلات تیره

آیا یک تکه شکلات تیره در روز می‌تواند شما را از پزشک بی‌نیاز کند؟ ممکن است! شکلات‌ حاوی مقدار قابل‌توجهی آنتی‌اکسیدان است و به‌طورکلی از سلامت قلب شما محافظت می‌کند.

محتوای کافئین آن نیز می‌تواند از شما در برابر افسردگی محافظت کند و تمرکز و توجه‌ی شما را بهبود ببخشد. البته رعایت اعتدال مهم است و باید حتما از شکلات تیره استفاده کنید که قند و چربی کمتری نسبت به شکلات شیری دارد.

شما سوپرفودهای موردنظرتان را از چه راه‌هایی تهیه می‌کنید؟

مقاله مرتبط : ۷ سوپرفود (اَبَرغذا) باستانی برای سلامتی مدرن

سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

منابع

  • http://www.webmd.com/food-recipes/features/10-everyday-super-foods
  • http://www.webmd.com/food-recipes/features/10-super-foods
  • http://www.mayoclinic.com/health/health-foods/MY01108&slide=3
  • http://www.webmd.com/diet/features/eat-smart-healthier-brain

منبع تصاویر

  • cdn.agriland.ie
  • az616578.vo.msecnd
  • storage.googleapis
  • img.leafcdn
  • wallpaperlepi
  • img.aws.livestrongcdn

نوشته ۹ سوپرفود که می‌توانید در فروشگاه مواد غذایی محل‌تان پیدا کنید! اولین بار در سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه پدیدار شد.